Projektipäev esimeses kooliastmes

23.11 on imeline kuupäev, mil alustada uue traditsiooniga meie koolis – projektipäev esimeses kooliastmes! Iga klass sai valida teema, mis neid kõnetab, et selle põhjal läbi viia uurimus, teha katsetusi, midagi jälgida või ….

Mida siis tehti?

1.a tegi ajakapsleid ja kogub sinna erinevaid ülesandeid terve aasta vältel. Ülesanded on seotud õpituga ja erinevate pühadega.
1.b uuris uneaja ja tuju sõltumist üksteisest. Jälgiti nädala jooksul, millal magama mindi, millal ärgati, milline oli ärgates tuju ja tehti sellest järeldused.
1.c uuris, miks puudel lehed langevad. Jälgiti nelja puud. Ennustati, kellel võiks esime-sena lehed langeda ja kel viimasena. Jälgiti oluķorda looduses. Kevadel uuritakse edasi, kelle lehti kõigepealt märkame.
1.d uuris, millised on õpilaste lemmiktegevused, värvid, toidud jne.
1.e uuris, kuidas erinevad vedelikud võivad meie hammastele mõjuda. Hammaste asemel olid kasutusel munad.
1.f klass uuris, millised asjad ujuvad ja millised upuvad.


2.a jälgis õunapuid, õpilased pildistasid ja tegid märkmeid kevadest sügiseni. Kuidas pungadest saavad õied, pärast viljad ning lõpuks sedagi, mida valmis õuntest teha saab. Kõik tulemused vormisid õpilased oma õuna-raamatuks.
2.b uuris oma klassi laste värskes õhus viibimise aega. Jälgiti ühe kuu vältel väljas viibimist ja tehti kokkuvõtte.
2.c klass uuris, mis juhtub õuntega erinevate ainete sees ja kas poest ostetud õuna ja koduhoovist korjatud õunte muutused on erinevad.
2.d uuris algkoolimajas 1-3. klassi laste nutiseadmete olemasolu ja nutiaega.
2.e tegi projekti hallituse teemal. Kolme nädala jooksul vaatlesid lapsed hallituse teket erinevatel toiduainetel. Uurisime toiduainete koostist ja e-aineid.
2.f klass tegi projekti teemal helkur. Tehti katseid, uuriti erinevaid helkureid ja tehti oma helkuriraamat. Lõpuks valmistati ka endale vähemalt üks helkur.
2.g uuris, mis on äädikas, milleks seda kasutatakse ja kuidas äädikas reageerib erinevate ainetega kohtumisel.


3.klassid uurisid tänavu erinevaid lemmikloomi. Kui palju ja mis hoolt keegi vajab, kui vana on tõug, mis on tõu eripärad jne.


Kõik klassid said oma uurimust ja tulemusi tutvustada paralleelklassidele. Oli ääretult põnev ja teadmisterohke päev esimesele kooliastmele! Suur aitäh kõikidele õpilastele, õpetajatele vahvate projektide tegemise ja esitlemise eest! On väärt kordamist uuel aastal!