Õpetaja Anna Kikkase Erasmus+ kogemuslugu

Osalesin Erasmus+ õpirände raames La Lagunas toimuvas projektõppe kursusel “Sustainable Gastronomy: PBL Strategies inspireeritud by Tenerifes culinary”. Kursus ei keskendu mitte toidu valmistamise õpetamisele, vaid projektõppemetoodika käsitlemisele kasutades selleks kohalikku pärimust ja pika ajalooga kolme tooterühma: mojo, almogroto ja gofio.


Koolitus oli mitmekesine, varieerudes teoreetilistest loengutest ja rühmaaruteludest kuni õppekäikudeni.
Külastastasime kohalikku ajaloolist turgu Mercado de Africa, teraviljatoote gofio valmistamise muuseumit Museo Molino de Gofio del Hoyo ja munitsipaalaiandit Farm Sam Bonito. Visiitide käigus asetati kursusel osalejaid aktiivssse õppija rolli ja toodi seeläbi mugavustsoonist välja. Pidime õpilaste kombel igas kohas täitma meile antud ülesandeid. Näiteks tuli meil avatud meeltega leida oma projektile nn. driving question ja sellega seonduvalt planeerida rühmategevused ning läbi mängida projektõppe minivariant. Kandev idee oli: kuidas õpetada ja lõimida erinevaid õppeaineid ja pädevusi “seemnest peenral kuni roani taldrikul” teadmiste ja tehnoloogia kaudu?


Koolitusprogrammi käigus saime läbi teha terve projektõppe tsükli planeerimisest hindamiseni. Meie koolituse raames ei tomunid hindamine teadmiste testi kaudu, vaid tuli läbi viia sündmus, mida olime nädala jooksul õppegurpiga ette valmistanud.


Projektõppe projektid võimaldavad siduda tunnis õpitavat reaalse eluga. Mis oleks parem kui toiduga seotud projektõpe, mille kaudu saab õpetada ja lõimida praktiliselt kõiki koolis õpetatavad aineid alustades võõrkeeltest, ajaloost ja bioloogiast ning lõpetades keemia ja geograafiaga.


Meie 8- liikmelises õpperühmas olid õpetajad Poolast, Taanist ja Horvaatiast. Kursuselt saame kaasa ka väärtuslikke õppematerjale, mida saan jagada kolleegidega ja rakendada tulevikus meie koolis projektõppe korraldamisel.