Klassiõpetajate Erasmus+ kogemuslugu Soomes

Saku Gümnaasiumi 1. kooliastme õpetajad Eleri Troska, Aivi Tomson, Kristi Svilberg ja Inga Maasi osalesid Erasmus+ projekti raames õpirändel  Soomes, Harjavaltas.  Töövarju projekti raames olid õpetajad Harjavaltas asuvates haridusasutustes, alustades lasteaiast kuni põhikoolini. Lisaks külastati ka Poris asuvat Pohjoisväylä koulu, mis on selle piirkonna üks uusim kool, pakkudes kaasaegseid õpitingimusi. Põnev oli näha, kuidas füüsiline keskkond loob võimalusi erinevaid õppevorme sujuvalt kasutada, kuna ruume sai vastavalt vajadusele muuta.

Töövarjutuse eesmärgiks oli tutvuda erinevate õpikeskkondade, õpetamismeetodite ja õpilaste kaasamise praktikatega. Kõikides töövarjutuspaikades olid kohtumised õpetajatega ning toimusid ka tunnivaatlused.

Harjavaltas asuv põhikool pakub õppimisvõimalusi sõbralikus ja toetavas keskkonnas, kus rõhutatakse turvalisust, lugupidamist ja sõbralikkust. Osalejatel oli võimalus külastada ka Vinnarin Päevakoti lasteaeda. Selles lasteaias käivad lapsed alates 5. elukuust kuni 6 aastani. Hetkel oli kõige noorem laps lasteaias 1 aastane. Lasteaed oli armas ja hubane, nagu oleks sattunud kellegi maamajja. Lastel oli palju ruumi mängimiseks ja õppetööks ning rühmades oli vähemalt 4 täiskasvanut, kes lastega tegelesid.
Töövarjutamise viimased päevad veetsid õpetajad Harjavalta kahes algkoolis: Pirkkalan ja Keskustan alakoulus. Pirkkalan alakoulu on väike kool, kus igat klassikomplekti on ainult üks ehk siis õpilasi on nende koolis sama palju, kui meie koolis õpetajaid. Õpetajad tundsid selles koolis ennast nagu superstaarid, sest kogu kool teadis, et nad tulevad. Neid võeti vastu eestikeelsete tervitustega ja tervitusi kostus igalt poolt kogu selle aja, kui nad olime. Külastati kahte tundi ja saadi osa ka kooli lõunast. Lõunasöögid olid kõikides koolides väga maitsvad. Keskustan alakoulus nähti erinevaid tunde ja suheldi õpetajate ja õpilastega. Tunnid, mida vaadeldi, olid huvitavad ja pakkusid palju uusi mõtteid. Õpetajad võtsid neid tundidesse lahkelt vastu, klassiuksed on seal alati avatud ja õpetajad said omale sobivatesse tundidesse minna. 

Õpirände nädal oli väga sisukas ja tihe, kust ei puudunud ka õhtused külastused ja kultuurielamused. Näiteks külastati Rauma linna, mis näeb välja nagu meie Haapsalu. Väga uhked vanad majad ja palju käsitööbutiike. Lõpetuseks külastati Emil Cedercreutzi muuseumi, mis on Harjavallas asuv kunsti- ja kultuuriloomuuseum ja põhineb skulptori ja siluetikunstniku Emil Herman Robert Cedercreutzi (1879-1949) elutööl.

Õpirände projekt pakkus kõikidele osalejatele palju uusi kogemusi ja mõtteid ning tore oli kogeda, et kogu vallas võeti osalejaid väga lahkelt vastu.