Üldõpetuse õpetajate Erasmus+ õpiränne Kreekas

Meie kooli üldõpetuse õpetajad osalesid Erasmus+ projekti raames õpirändel Kreekas. Külastasime Ateenas asuvat Verita International School`i, et vaadelda ning uurida, kuidas toimub sealne projektõpe, õppetöö diferentseerimine, erivajadustega õpilaste kaasamine ning õpetajate omavaheline koostöö.

Verita kool jälgib Ühendkuningriikide õppekava, kuid on tugevalt integreerinud sellesse õpilaste sotsiaal-emotsionaalsete oskuste, pädevuste ja hoiakute arendamise. Koolis õpivad koos väga erineva kultuurilise tausta, keeletaseme ning temperamendiga õpilased.

Koolis on iga 9 õpilase kohta üks õpetaja. Klassiruumis on lisaks õpetajale ja abiõpetajale ka tugiisikud erivajadustega õpilastele. Meie jaoks oli huvitav vaadata õpetaja ja abiõpetaja omavahelist töödünaamikat ning loomulikku sünergiat. Õpetajad võtsid üksteiselt sujuvalt üle jutujärje, vihikuid kontrollis ja hindas rohkem abiõpetaja. Ajal kui õpetaja selgitusi andis, tegeles abiõpetaja nendega, kes vajasid rohkem tähelepanu.

Verita koolis õpivad lapsed alates 5. eluaastast ning koolipäeva pikkus on kõigile sama 9.30 – 15.15. Tunnid on üles ehitatud sarnaselt meie koolisüsteemile, kus alustatakse uue osa selgitusega või õpitu meenutamisega, millele järgneb õpilaste iseseisev töö. Tunnitöö on diferentseeritud, arvestades õpilaste individuaalsust ning erivajadusi, tempo pigem rahulik. Meie jaoks oli kindlasti huvitav vaadata, kuidas õppetööst osavõtmine ei olnud sunniviisiline. Kui oli soov kreeka keele õppimise asemel lauamängu mängida, siis oli see lubatud. Samuti võis minna puhkama klassi erinevatesse lugemis- ja rahunemisnurkadesse.

Meie jaoks oli pisut kurnav tundide kõrge mürafoon. Samas avaldas meile väga muljet, kuidas õpilaste negatiivset käitumist reflekteeriti austavalt ja positiivse sõnumiga peegeldades.

Vaatlesime Verita koolis tunde kahel päeval, kolmandal toimus ühine refleksiooniseminar. Lisaks kasutasime võimalust külastada pärastlõunatel Ateena mitmeid ajaloolisi vaatamisväärsuseid.

Saime Ateenast kaasa palju mõtteainet. Kuidas saaksime oma tundides toetada tugevamalt õpilaste emotsionaalset arengut, samal ajal hoides tugevat akadeemilist taset.