Õpetaja Monika Kirsipuu kogemuslugu Erasmus+

Erasmus+ kursus „Teaching Languages in the Digital Era: The Best Apps, AI Tools and ICT Resources for Learning Languages“

Osalesin Erasmus+ õpirändel, mille käigus täiendasin oma digipädevusi ja õppisin kasutama uusi IKT- ja tehisintellekti tööriistu keeleõppes. Kursus pakkus praktilisi tegevusi – iseseisvalt äppides harjutamine, grupitööd ja paarisülesanded, kus katsetasime rakendusi nagu Curipod, Mentimeter, Wayground, Magic School, School A.I., Padlet, Sandbox, Genially jne. Kuigi mitmete äppidega olin ka varem kursis, siis pöörasime tähelepanu nendes sisalduvatele AI-tööriistadele. Kõige enam toetas nendest kõikidest parimate tulemuste saavutamiseks tõhusate käskude (promptide) loomine, et genereerida loomingulisi kirjutamisülesandeid, sõnavarapraktikat, vestlussituatsioone jne. 

Kuna kursus kestis lühikest aega, siis pigem oli kursus ülevaatlik ning ainult tutvusime erinevate rakendustega ja neid täielikult selgeks teha ei jõudnud; pigem on nüüd minu ülesanne valida nende seast sobivaimad tööriistad ja oma nende sisusse sügavamale minema.

Kursuselt saadud teadmised on otseselt rakendatavad minu igapäevases töös. Näiteks hakkan kasutama Geniallyt interaktiivsete mängude ja esituste loomiseks, Sandboxi aga turvalise keskkonnana, kus õppijad saavad ise digivahendeid katsetada. AI-tööriistade abil suudan kujundada ülesandeid vastavalt nende tasemele ja huvidele. Samuti saan juhendada õpilasi AI-d kasutama eesmärgipäraselt ja õppimist toetavalt, vältides lihtsalt ärakasutamist.

Miinuseks pean seda, et enamik kursusel tutvustatud rakendustest on tasulised ning nende tasuta versioonid ei paku kõiki vajalikke funktsioone, mis piirab nende täismahus kasutamist õppetöös.

Lisaks erialasele arengule pakkus õpiränne ka väärtuslikku kultuurikogemust. Kursus toimus rahvusvahelises seltskonnas, kus sain vahetada kogemusi õpetajatega üle Euroopa – Bulgaariast, Tšehhist, Norrast, Austriast, Hispaaniast, Itaaliast, Prantsusmaalt, Taanist, Belgiast, Ungarist ja Ukrainast. Õhtuti ja vabal ajal tutvusin kohaliku arhitektuuri, köögi ja traditsioonidega – see rikastas kogemust ja aitas paremini mõista erinevaid kultuuritaustu.

See õpiränne andis mulle nii uusi tööriistu kui ka värsket inspiratsiooni, et muuta oma tunnid digitaalselt põnevamaks, loovamaks ja õppijakesksemaks.